Dummie de Mummie en de Sfinx van Shakaba, het deze week uitgebrachte vervolg op de eerdere bioscoophit, is al aan zo’n 50 landen verkocht. De meeste kopers stonden in de rij tijdens de American Film Market in Los Angeles, waar de familiefilm gebaseerd op de populaire boeken van Tosca Menten aan de internationale markt werd gepresenteerd. De verkoop is in handen van Dutch Features Global Entertainment, die deals sloot met distributeurs onder anderen Frankrijk, verschillende landen in Noord- en Oost-Europa maar ook in Zuid-Amerika.
Dummie de Mummie en de Sfinx van Shakaba is de tweede verfilming van de boeken van Tosca Menten. Van de Dummie de Mummie boekenreeks zijn al ruim 200.000 exemplaren verkocht in Nederland en België. Daarnaast werd de serie al negen keer vertaald. De eerste verfilming, DUMMIE DE MUMMIE, trok in Nederland meer dan 350.000 bezoekers. Dummie de Mummie 2 is afgelopen zondag feestelijk in première gegaan in Theater Amsterdam en draait momenteel in 133 bioscopen door heel Nederland.
Over de film:
Dummie is inmiddels helemaal thuis in Polderdam, het dorp waar Goos hem gevonden heeft. Ze gaan samen naar school en zijn de beste vrienden. Tot ze opeens beseffen dat Dummie niet kan eten en dus nooit groot zal worden. Meester Krabbel snapt het probleem, maar ontdekt dat er een beeld is met olie erin wat Dummie kan helpen. Goos wil op zoek naar het beeldje, maar dat blijkt op de bodem van de zee te liggen. Dummie besluit dat hij dan maar vooral heel beroemd wil worden. De schilderwedstrijd van de krant móet hij daarom winnen. Met een mooi portret van juffrouw Friek gaat dat vast lukken!
Dummie de Mummie en de Sfinx van Shakaba wordt geproduceerd door PVPictures in coproductie met Nickelodeon. De regie is wederom in handen van Pim van Hoeve en het script is geschreven door Tijs van Marle. Deze jeugdfilm wordt onder meer gefinancierd door het Filmfonds en het Abraham Tuschinski Fonds. Dutch FilmWorks verzorgt de distributie.
No Comment