Speciaal voor horrorfans brengt streamingdienst Horrify de nieuwe serie Into the Dark van Blumhouse Productions exclusief naar Nederland. De horrorserie biedt kijkers een reeks van angstaanjagende verhalen die zich elk afspelen rondom een andere feestdag van elke maand. De eerste aflevering is vanaf 26 oktober te zien op Horrify.nl, waarmee de serie voor het eerst te zien is in de Benelux.
Into the Dark is een productie van filmproductiemaatschappij Blumhouse Productions, de in horror gespecialiseerde independent studio van Emmy award-winnaar Jason Blum. Blumhouse is een innovatieve speler op de filmmarkt en staat bekend om hun vernieuwende “high quality – low budget” productiemodel. Dit model bleek een groot succes na de horrorhit Paranormal Activity, waarmee de productiemaatschappij een onuitwisbare indruk heeft gemaakt op het horrorgenre en de hele filmindustrie. Sindsdien heeft Blumhouse meerdere films geproduceerd die nu bekend staan als moderne horrorklassiekers, zoals Insidious (2010), Get Out (2017) en Halloween (2018).
De Blumhouse serie Into the Dark geeft een gruwelijke horrortwist aan de anders zo vrolijke feestdagen. Van de anthology-serie komt elke maand een nieuwe aflevering uit, die elk zich afspeelt rondom een feestdag van die maand. Zoals het hoort bij een degelijke horrorserie, begint aflevering één met Halloween. Andere afleveringen gaan over kerst, Nieuwjaarsdag en Valentijnsdag. Bovendien heeft elke aflevering een speelduur van ongeveer 90 minuten, waardoor kijkers voor hun gevoel genieten van een volledige speelfilm.
Into the Dark is gemaakt in opdracht van streamingdienst Hulu, maar is nog niet eerder vertoond in Nederland. Streamingdienst Horrify biedt Nederlandse horrorfans een exclusief, uniek en divers aanbod van horrorfilms en -series aan, waaronder nu ook Into the Dark. Hiermee is de serie voor het eerst beschikbaar voor horrorfans in Nederland.